شيخ المجاهدين الشهيد عمر المختار


كانت اخر كلمات عمر المختار قبل اعدامه:

"نحن لا نستسلم...ننتصر او نموت...وهذه ليست نهايه...بل سيكون عليكم ان تحاربوا الجيل القادم والاجيال التى تليه...اما انا...فان عمرى سيكون اطول من عمر جلادى."

15 Response to "شيخ المجاهدين الشهيد عمر المختار"

  1. El_Tahan says:

    عمر المختار مثل للمقاتل الذى لايهاب شئ الا الله لذلك اردت ان اكتب عنه لاننى احببت شجاعته واعجبت بذكاءه

    Che Ahmad says:

    حلو اختيارك

    دي اكتر حاجة بحبها ليه
    "
    انني اؤمن بحقي في الحرية، وحق بلادي في الحياة، وهذا الايمان اقوى من كل سلاح، وحينما يقاتل المرء لكي يغتصب وينهب، قد يتوقف عن القتال اذا امتلأت جعبته، أو أنهكت قواه، ولكنه حين يحارب من أجل وطنه يمضي في حربه الى النهاية.
    "

    El_Tahan says:

    شكرا على ردك الجامد ده ياتشى وبجد انا من اكتر المعجبين بالشيخ عمر المختار

    ما أعبق هذه الكلمات التي بها عز وشموخ .. اختيارك جدا موفق .. بارك الله فيك

    وبالنسبة لموضوع ليلة العيد فهو يظهر لدي بدون كلام فقط مربعات والظاهر أنك أنلته بخط معين وأنا لا أملك قارئ له فلذلك لا يظهر الكلام فقط في هذا الموضوع ..

    El_Tahan says:

    الشجره الام
    شكرا لزيارتك مدونتى المتواضعه وربنا يبارك فيكى

    طيب ويا ترى هل فعلا

    يوجد جيل يليه؟

    والا بموته ماتت كل الاجيال المحاربه؟

    اولا كل سنه وانت طيب

    وبجد انا لما قرات دى لعمر المختار بجد عجبتنى

    اختيارك مميز

    El_Tahan says:

    اقصوصه
    اكيد فيه اجيال جايه كويسه وان شاء الله تفضل كرامه العرب مرفوعه دايما ورايتنا دايما فى شموخ ويارب فعلا تكون الاجيال اللى جايه احسن واحسن

    El_Tahan says:

    حلم كان
    وانتى طيبه
    يارب دايما اكتب حاجات تعجب الناس ويارب دايما اختياراتى تكون موفقه ومميزه وانتى منوره مدونتى المتواضعه

    سجود says:

    عمر المختار من الشخصيات اللي انا بحبها
    بس انا ماكنتش عارفه المقوله ديه وفعلا هي حقيقيه كلنا نعرف عمر المختار ولا نعرف مجرد اسم من اسماء جلاده
    وجزاكم الله خير

    كلمات رائعه من شخص رائع

    اتمنى لو كانت تنطبق على واقعنا

    السلام عليكم
    سعدت بمرورك الاجمل لمدونتى ويارب يدوم التواصل بينا وكل سنة وحضرتك بألف خير ياقمر

    ماشاء الله بوركت على اختيارك لشخص افتقدته وبحبه اوووووووووووووى
    رحم الله
    شيخ المجاهدين الشهيد عمر المختار

    وجزاك الله عنا كل الخير اخى الفاضل
    دمت بكل ود
    إيناس

    El_Tahan says:

    سجود
    يارب دايما تكون مدونتى بتضيف لك حاجات جديده وتكونى سعيده دايما يارب وتنورى مدونتى المتواضعه دايما

    El_Tahan says:

    NilE_QueeN
    ده كله من زوقك ياقمر وانا كمان والله اتمنى لو كانت تطبق

    El_Tahan says:

    الأحــــــ إيناس ــــــزان
    وانتى بالصحه والسلامه ايناس ويارب يدوم التواصل بيننا وان شاء الله تنورى المدونه على طووووووووول وربنا يبارك فيكى

إرسال تعليق

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme